Saturday 21 October 2017

Forex pris action indikatorer


Pris Åtgärd Indikator (PAIN) Pris Åtgärd Indikator (PAIN) ger mycket användbar information med endast dagens öppna, höga, låga och nära. Detta betalar ett enda värde som är ganska effektivt, bygger ideala limit-up och limit-down scenarier i obligations futures. Produktionen har också visat sig vara fast vid tolkningen av det japanska ljusstickmönstret. Med hjälp av formeln: (CO) definieras Intra-Day Momentum, (CL) definierar senförsäljningstryck (LSP) och (CH) definierar senköpstryck (LBP) Detta ger ett enda värde som har bevisat sig genom att konstruera idealgränser och begränsa scenarier i obligationsterminer. Produktionen har också visat sig vara förenlig med tolkningen av japanska ljusstake mönster. Aktiekursen är under tryckförsäljning om Close är nära Low. Aktiekursen är under inköpspress, eller som de säger att tjurarna kör upp priset om Close är nära High. I slutändan kommer ett högt PAIN-värde med nära nära höga att vara en utmärkt potential om de övergripande marknadsförhållandena är lyckliga. Forex Traderrsquos Guide to Price Action Under de senaste månaderna har wersquove publicerat flera artiklar om ämnet Price Åtgärd, som är studien av en av de renaste indikatorerna som finns tillgängliga för handlare: Pris. Med kunskap om prisåtgärder kan handlare utföra ett brett utbud av tekniska analysfunktioner utan att det behövs några indikatorer. Kanske viktigare är att prisåtgärder kan hjälpa näringsidkare med riskhanteringen huruvida den här ledningen skapar goda riskbelöningsförhållanden för potentiella uppställningar eller effektivt hanterar positioner efter att handeln öppnats. Den här artikeln är en avgörande grund för alla prisaktionsstudier som wersquove publicerade så långt som lärare för att analysera och betygsätta trender, skriva handelar på 6 olika sätt med olika inställningar och hantera risker när man tittar på support andor-motstånd. Innan vi går in på de enskilda delarna av prisåtgärderna finns det några viktiga punkter att fastställa. Det första analysområdet som handlarna ofta vill fokusera på är att diagnostisera trenden (eller bristen på det), för att se varifrån några uppfattningsbara företeelser kan existera eller hur känslan spelar ut vid den tiden. I pris Åtgärd Inledning vi tittade på hur handelsmän kan märka högre höjder och högre löpningar i valutapar för att beteckna up-trends eller lower-lows och lower-highs för att kvalificera nedtrenden. Diagrammet nedan kommer att illustrera mer detaljerat: Skapad av J. Stanley Efter trenden har analyserats och Price Action-handlaren har en idé för känslor på diagrammet och trenden i valutaparet är det dags att leta efter affärer. Det finns en hel del olika sätt att göra det, och wersquove publicerade en hel del resurser om ämnet. I Pris Åtgärd Pin Bars. vi undersökte en av de mer populära stearinljusuppsättningarna som finns tillgängliga, vilka handlare kommer vanligtvis kalla en lsquoPin Bar. rsquo Pin Bar är markerad av den långsträckta wick som lsquosticks outrsquo från prisåtgärder. Bilden nedan kommer att visa en stiftstång i större detalj: Skapat av J. Stanley Vi tog detta ett steg längre i hur man handlar falska stavar. som vi tittade på hur handlare kan handla ljus som visar långa veckor som gör att du är ganska ledsen från prisåtgärder. Det är här trendanalys kan ge stor hjälp vid fastställandet av initial risk (stopp och gränser). Följande bild visar hur en näringsidkare kanske vill spela en lsquoFake Pin Bar. rsquo Skapad av J. Stanley Perioder av trängsel eller konsolidering kan också användas av handlare som använder prisåtgärder. I Trading Double-Spikes. vi tittade på den lsquodouble bottomrsquo eller lsquodouble toprsquo-bildningen som är populär över marknaderna. Vi tittade på två olika sätt att spela Double-Spikes, vilka båda beskrivs i följande 2 diagram. Vi tittade på Double-Spike-brytningen för tillfällen där handlare förutser att stödet (eller motståndet) som två gånger har bestridit priset kan bli brutet med styrka. Double-Spike breakout är uppfattad nedan: Skapad av J. Stanley Och för situationer där handlare förutser stöd eller motstånd som fortsätter att respekteras, kan Double-Spike Fade vara mer tillmötesgående: Skapad av J. Stanley I samband med trängsel , en annan väldigt populär inställning som vi diskuterade var Trading Price Action Triangles. Medan det finns olika typer av trianglar, ser de flesta handlare att handla dessa perioder genom att förutse en paus. Nedan är den lsquoDescending Triangle, rsquo i vilket pris har respekterat en horisontell supportnivå samtidigt som den erbjuder en ned-ward sluttande trendlinje. Tillhörande är den stigande triangeln som är markerad med en uppåtgående sluttande trendlinje. I båda fallen verkar handlare ofta spela utbrott av det horisontella stödet eller motståndsnivån (den här horisontella linjen är stöd för fallande trianglar och motstånd för stigande trianglar). Skapat av J. Stanley Om inget horisontellt stöd eller motstånd existerar kan handlare titta på en lsquosymmetrisk triangel, rsquo som lägger till ett element av komplikation eftersom det inte finns några horisontella nivåer för att se ut för att spela breakouts. Följande illustration visar en symmetrisk triangelförsättning, tillsammans med hur en näringsidkare kan se till att handla den: Skapad av J. Stanley Och för perioder där marknaden sträcker sig gick artikeln Hur analyseras och handlade med prisåtgärd över ämnet i detalj. Skapat av J. Stanley i pris Action Swings identifierade vi lsquoswing-highsrsquo och lsquoswing-lowsrsquo med vilka handlare kunde använda för att identifiera bekväma områden för att stoppa eller begränsa. Skapat av J. Stanley Och naturligtvis, i en up-trend: Skapad av J. Stanley Vi tog detta ett steg längre i artikeln Hur identifierar vi positiva risker för återvinning med prisåtgärder. så att näringsidkare kan analysera relevanta gungor för att bestämma huruvida den potentiella handeln (med tanke på dess förvaltningsparametrar) skulle vara motiverad. Skapat av J. Stanley Och naturligtvis, när vi är i handeln, är det lönsamt att hantera vinster. Vi tittade på exakt det i Trading Trends by Trailing Stops med Price Swings. Följande bild kommer att illustrera detta koncept vidare: Skapat av J. Stanley --- Skrivet av James B. Stanley Du kan följa James på Twitter JStanleyFX. För att gå med i James Stanleyrsquos distributionslista, vänligen klicka här. DailyFX ger Forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar de globala valutamarknaden. Forex Trading Strategy Nick8217s Forex Price Action Strategy Välkommen till den senaste utgåvan av min Forex trading strategi. Min Forex trading strategi är helt baserad på prisåtgärder, inga indikatorer, inga förvirrande tekniker, bara rent pris. Jag har utvecklat, anpassat och förbättrat min prisstrategi sedan 2005. Denna handelsstrategi är tio år då den har överlevt stora förändringar i marknadsförhållandena, hög volatilitetsperioder, låg volatilitetsperioder och allt annat som Forex-marknaden har kastat på Det. Och det är skönheten att handla en prishandlingsstrategi8230 8230 Indikatorbaserade strategier är låsta till de marknadsförutsättningar de skapades för. Prisåtgärden är flytande, det anpassar sig enkelt till förändrade förhållanden, till olika par, till olika tidsramar och till och med till olika handlare. Viktigast, prisåtgärder gör att du kan hålla din handel enkel. Hålla din handel enkel Den viktigaste principen i min Forex trading strategi är att hålla handel enkelt. Jag är emot över komplicerad handel. Eftersom ju enklare din strategi är, desto effektivare blir du som en näringsidkare. Ett av de viktigaste målen med min prisåtgärdsstrategi är att hålla mina kartor rena. Det enda jag lägger på mina diagram är stöd och motståndsområden. Jag använder dessa stöd och motståndsområden i samband med ljusstakeanalys för att handla Forex. Att förpacka mina kartor fulla av indikatorer skulle göra det omöjligt för mig att läsa prisåtgärder. Handel utan indikatorer gör min Forex trading strategi enkel, stressfri och mycket effektiv. Hur ser ett rent Forex-diagram ut här Here8217s en bild av min EURUSD 4-timmarsdiagram. Min rena och enkla Forex trading strategi Detta diagram är klart och lätt att förstå, det finns inget som distraherar dig från läspriset. Det är därför jag älskar min Forex trading strategi. Vissa handelsstrategier är en absolut röra för indikatorer. Kolla in bilden nedan, vissa människor handlar faktiskt som sådan En rörig indikatorbaserad Forex-strategi Varför skulle du vilja handla som dessa Indikatorer som krävs för denna handelsstrategi Så att handla min Forex Trading Strategy Jag använder inga indikatorer. Jag brukar inte använda Forex-indikatorer eftersom jag tycker att uppgifterna är värdelösa, eftersom de löper nuvarande pris. Om du vill vara i ögonblicket och ta hand om vad som händer just nu måste du basera handeln på nuvarande prisåtgärd. Vilka valutapar kan du handla framgångsrikt med Forex Price Action? My Forex Trading Strategy kommer att fungera på valfri valutapar, som är gratis flytande och regelbundet handlas. Detta beror på att min metod är baserad på prisåtgärd. Det innebär att du kan använda denna handelsstrategi för att framgångsrikt byta alla valutapar du hittar på din Forex trading plattform. Med detta sagt föredrar jag personligen att bara koncentrera mig på några valutapar på en gång. Jag tycker att det är för distraherande att försöka hålla reda på för många par på en gång. Jag handlar huvudsakligen EURUSD, USDCAD och AUDUSD. Jag handlar i allmänhet om dessa valutapar eftersom de är mest förutsägbara och deras rörelse är mjukare. Du kan inte hitta slumpmässiga hopp om inte någon av de mycket oväntade nyheterna, som är ganska sällsynt, var några. Om du föredrar att handla en viss Forex-session som London, New York och asiatisk session, välj sedan de viktigaste valutapar som är aktiva vid dessa tillfällen. Price Action Trading fungerar bättre på längre tidsramar Eftersom detta Forex Trading System är baserat på prisåtgärd kan du handla vilken tidsram som helst från en timme eller mer. Jag koncentrerar mig huvudsakligen på en timme, fyra timmars och dagdiagram. Dessa är konsekvent de mest lönsamma, eftersom mönstren är lättare att hitta och leder till mer konsekvent vinst. Typer av prisåtgärdsanalys Primärt använder jag två former av Price Action Analysis: Support and Resistance lines. Ljusstake analys. Hur man anger transaktioner med hjälp av min Forex Trading Strategy På grund av den senaste ekonomiska osäkerheten och länder som förlorat sina kreditvärderingar mv, växlar valutor som de normalt skulle. Detta har lett till att jag bara handlar omkallelser. Jag letar efter starka återställningsuppställningar som bildas ovanpå mina support - och motståndsområden. När ett mönster bildar, som indikerar en omkastning, ställer jag in ett utlösningspris och går in i handeln. Jag tar flera affärer varje vecka. Handelsstrategins mål och stoppar mål: Mina mål är i genomsnitt 80 pips. Stoppar: Mina stopp är i genomsnitt 40 pips. Dessa mål och slutar skiljer sig åt under olika marknadsförhållanden. Jag tillåter vanligtvis prisåtgärder för att bestämma mitt mål och sluta. Det betyder att jag kommer att läsa ljusen och ställa in mitt stopp baserat på senaste höjder och nedgångar. En vanlig plats för ett stopp kommer att vara över eller under de senaste höga eller låga. Hur man anpassar handelsstrategin kring nyhetsbrev Jag använder Forex Calendar från förexfaktor för att hålla reda på ekonomiska data. Statistiskt har jag funnit att jag inte behöver undvika att handla under nyheter med stor inverkan. Faktum är att genom att handla genom de flesta nyhetsmeddelanden slutar jag göra mer vinst8230 8230 Varför betalar banker och andra stora handelsinstitut miljoner för analytiker och dataflöden som gör att de kan göra utbildad gissning om kommande ekonomiska datautgivningar. Dessa gissningar är införda i pris innan uppgifterna släpps. Om en handel sätter upp formulär före en viktig ekonomisk datafrisättning, kan det vara ett tecken på att stora institutioner är positioner för frisläppandet. Om prisåtgärder säger att du är kort, är det vanligtvis en anledning. De enda nyheterna jag undviker är oförutsägbara nyheter eller mycket höga nyheter, här är en snabb lista: Tal från centralbanksledare eller politiker. Räntemeddelanden eller något direkt relaterat till räntorna. NFP-rapporten, namnet ändrades för en tid sedan till 8220Non-farm Employment Change8221-rapporten. Du bör också vara säker på viktiga politiska möten som toppmötena G7 och G8. Det senaste G7-toppmötet i juni 2015 orsakade många oförutsägbara drag i euron. För det mesta kan nyheterna säkert ignoreras. Det enda jag inte gör är att skriva in en handel som utlöses av ett pressmeddelande. Nyhetsbaserade rörelser tenderar att spåra snabbt, så om jag har en inmatningsutlösare tar jag bort den innan någon större pressmeddelande. Som du kan se är min Forex Trading Strategy enkel och tillåter dig att göra pips under alla marknadsförhållanden, med nästan alla valutapar för Forex.

No comments:

Post a Comment