Wednesday 13 December 2017

Displaced glidande medelvärde indikator mt4


Flyttande medelvärden (MAs) är bland de mest använda indikatorerna i Forex. De är lätta att ställa in och lätt att tolka. Att tala enkla, glidande medelvärden beräknar enkelt det genomsnittliga priset på priset under en viss tidsperiod. Det släpper ut prisuppgifterna, vilket gör det möjligt att se marknadstrender och tendenser. Hur man använder rörliga medelvärden Flytta genomsnittet är en trendindikator. Förutom den uppenbara enkla funktionen har ett rörligt medelvärde mycket mer att säga: I Forex glidande medel används för att bestämma: 1. Prisriktning - upp, ner eller sidled. 2. Prisplats - handelsförspänning: över Flyttande genomsnitt - köp, under Flyttande genomsnitt - sälja. 3. Prismoment - Vinkeln för det rörliga genomsnittet: stigande vinkel - momentum håller, fallvinkel - momentum pausar eller stoppar. 4. Prisstödresistansnivåer. Typer av rörliga medelvärden SMA - Enkelt rörande medelvärde - visar genomsnittspriset för en viss tidsperiod. EMA - Exponential Moving Average - prioriterar senaste data, reagerar sålunda på prisändringar snabbare än Simple Moving Average. WMA - Viktat rörande medelvärde - lägger tonvikten på de senaste uppgifterna en mindre - på äldre data. De vanligaste inställningarna för rörliga medelvärden i Forex 200 EMA och 200 SMA 100 SMA 50 SMA 34 SMA 20 EMA och 20 SMA 10 EMA och 10 SMA Prova och testa och välj sedan din favorit uppsättning Moving Averages. Flytta genomsnittlig videopresentation Andra versioner av rörliga medelvärden Förutom traditionella EMA-, SMA - och WMA-indikatorer finns det flera andra typer av MA: er tillgängliga för Forex-handlare: Kopiaxemplar Forex-indikatorer Displaced Moving Average (DMA) är ditt normala rörande medelvärde med enbart skillnad att det har skiftats i tid (antingen bakåt eller framåt). För att göra DMA lägger vi till Shift-värdet: Ett negativt värde skulle innebära ett skifte bakåt - så att ditt rörliga medelvärde kommer att ligga kvar under priset N antal intervaller. Ett sådant förskjutet rörande medel kan innehålla priset i en trend bättre. Ett positivt värde skulle leda till en växling framåt - ett sådant förskjutet rörande medelvärde blir en ledande indikator, vilket till viss del bidrar till att förutse nästa steg. Jag använde 5ema, 10ema och 20ema. och när 5ema passerar över både 10and20ema. Jag går in i Lång och vice versa. snälla berätta för mig är det ok. cos är ny på valutahandel. Awoooooooooooo Det är verkligen Ok. Det är en välkänd teknik i handel. kan någon berätta för mig vad är det bästa beprövade rörliga genomsnittet baserat på din erfarenhet Beror vad du vill ha av det. Snabbare trender - 20 SMA, mitt trender - 50 SMA, längre trender - 100 eller 200 SMA. Om du vill använda det rörliga genomsnittet, inte bara för att hitta trender, utan att faktiskt ge dig snabba buysell signaler, så behöver du en mindre MA-10 EMA är den som brukar använda mest. Hej, im jeffryloo din förklaring är väldigt lätt att förstå. Jag ger dig 5 start. Precis som dig använder jag 50,100, amp 200 MA, men gör 100 exponentiella. 50 erbjuder stor trendinformation och alla tre ger utmärkt dynamisk supportresistance. Jag vet att det kan låta galet men för mig är det bästa kortsiktiga genomsnittet en kanal gjord av 8 Smoothed MA high och 8 Smoothed MA low. Detta ger en utmärkt trendriktning och hjälper dig att varna sidledes och hjälpa till med att bestämma breakout. Detta ger också överlägsen dynamisk stödresistans. Självklart beror detta inte på ett kors men mer på prisåtgärder i förhållande till den kanal som är mycket kraftfull när den kombineras med ett par indikatorer som RSI Amp ATR. Jag gör dem vardera en annan färg bara för att göra det enkelt att upptäcka kanalens höga och låga. Tack för att du har visat indikatorer och förklaringar svårt att hitta någon annanstans. Du har hjälpt mig mer än du kan tänka mig. Kan ledningen berätta för m eller någon med kunnig valutahandel erfarenhet. vad är det bästa antingen EMA eller SMA och siffror för handel 15 minuters diagram med en långsiktig 68 timmar upp till 12 timmar utsiktsmarknadsriktning. Plus om du också kan förklara bättre snälla, vad menas med ovanstående häri blogginlägg angående skärmbilden av de förskjutningsrörande genomsnittliga (DMS) inställningarna betyder. dvs: Är det nummer som är relevant för tidsramskartan man handlar och respektive antal ljusstake 3 framåt på marknaden (före aktuellt marknadspris) och respektive respektive negativt -3 antal ljusstake bakom nuvarande marknadspris. Många tack John om du vill ha en mjukare MA-SMA skulle vara bättre. Om du behöver s snabbare MA - ta EMA. Utjämning hjälper till att undvika några falska spikar, men det fördröjer också in - och utgående signaler. Medan EMA har ett mycket snabbare svar på prisändringar, kommer det att komma till en ökad frekvens av falska signaler. Det är skillnaden. Allt beror på handelssystem, där både EMA och SMA kan användas effektivt för handel på 15 min TF. -10 Skift för det rörliga genomsnittet skiftar enkelt indikatorn X antal staplar på diagrammet för den aktuella tidsramen: minus tio skulle innebära att skiftet är 10 bar bakom, plus 10 skulle skifta det 10 bar framåt. Tack för ditt fantastiska jobb Hej. Jag har bara en snabb fråga. Är det möjligt att negativt förskjuta ett visst rörande medelvärde och fortfarande ha linjen (MA) visa på nuvarande ljus istället för att ligga bakom antalet förskjutna ljusvärden. Jag tror inte att detta är möjligt på MT4, om så är det en separat indikator som kan göra just detta tack och jag hoppas att min fråga är tydlig nog. Dear Sir, jag läste bara artikel om McGinley Dynamics mta. orgewebdynamicpage. aspxwebcodejournal-technical-analyt. . där John R. McGinley hävdar att hans indikator har en fördel mot rörliga medelvärden. Artikeln skrevs dock 1997 och McGinley säger att det är omöjligt att programmera sin indikator. Jag vill veta mer om denna indikator och forskade på webben men tyvärr kan inte hitta något annat och uppdaterat. Känner du dig till denna indikator och är det bättre än MA Ive gjorde en kopia för vidare referens. Tack, men jag har inte sett denna exakta rapport innan jag kommenterar, förlåt. Men jag kan berätta en sak - det är möjligt att koda något idag. Ive sett sofistikerade programmerare som även lyckas bygga ampkodindikatorer med artificiell intelligens. hur de fungerar, vet jag inte, men möjligheterna med indikator-kodning har flyttat långt bortom en enkel utmaning att koda ett rörligt medelvärde - det här är hundratals custos-MAs med utjämning, byte av andra justeringar etc. Det bästa vetforumet för att hitta MT4-indikatorer är forex - tsd Bra gjort, tack för det bra arbetet, snälla, vad skulle du föreslå att du rekommenderar att du ställer in för 4 timmars tidsram. tack än en gång. När jag läser om perioder för MA eller någon indikator, uttrycks perioderna i dagar t. ex. 10-dagarsperiod, 200-dagarsperiod, 40-dygnsperiod etc. Men är det faktiskt fallet Är perioderna faktiskt ett genomsnitt av dagar eller är de faktiskt ett genomsnitt av barer i en tidsram Med andra ord, om jag använder en H1-tidsramen och har MA-värdet till 24 perioder, är dessa perioder faktiskt en medelvärde av de senaste 24 dagarna eller är de faktiskt en medelvärde av de senaste 24 timmarna HELLO, PLS. Jag behöver din rådgivning på FX, PLS ÄR DESS FX NYHETER KORREKT PLS. Jag kände mig till FX men jag hörde ofta att handlarna förlorade en hel del. PLS. FÖR GUDSAKT SÄNDIGT SENDA UR SVAR PÅ MITT MOBILNUMMER 2348065835028. BCOS ÄR INTE ONLINE FÖR NU. TACK. tack så mycket för förklaring är det underbart. men vad är de bästa inställningarna för MA när handel Hello tillåter dig att ange två ema perioder och det kommer då att visa dig vid vilken punkt de korsade över. Det är mer användningsfullt under de kortare perioderna som blir dolda av staplarna och när zoomnivån är ute. Låt dig också ta bort emas från diagrammet. (emas är initialt inställda till 5 och 6). Det här är för två EMAS crossover Jag vill att codo för dig EMAS 10 EMA, 25EMA och 50EMA cross over är det tillgängligt och hur man genomför det hilsen Hej, väldigt användbar information, men jag skulle vilja veta vilka parametrar som ska matas in till EMA för 30M tidsramen. tack Pls kan någon berätta för mig hur man använder MA i MT4 15 min. Den mest djupgående och ändå mest silmpe kommentar på SupportResistance gjordes av Mark McConnell: Alla trender startar eller stoppar vid stöd eller motstånd. Allt vi behöver göra som handlare är att ta reda på om SupportResistance fungerar som en trampolin eller ett brytbart tunt lager av is. Hej. jag testar för närvarande 2 glidande medelvärden som är 5 (exponentiella) och 15 (enkla) för scalping, fråga: - 1. Vad är den bästa tidsramen som ska användas för köp och säljsignal 2. Vad är den bästa ytterligare indikatorn för att stödja den här metoden uppskattar att du kan hjälpa mig med denna formel, tack så mycket. Förskjutna glidande medelvärden, det fungerar Anställd feb 2008 Status: Medlem 63 Inlägg Bild Vår huvudsakliga teori är att dessa linjer försöker vara symmetriska och följa en sinusvåg. Och också försöker de alla träffas vid en given punkt, så om två av dem träffas kan vi säga att den tredje långsammare man också försöker flytta till den där mötesplatsen. Den orange cirklarna och den blå triangeln. Eftersom den långa tiden rött bara avslutat det väldigt små upptrenden kommer det nu att gå ner. Kom ihåg att vikten är mycket mer än de andra 2 linjerna. Så även små kurvor i det påverkar stora prisrörelser. Vi kommer att försöka gå så mycket som möjligt med den långsiktiga trenden. Du måste gå en tidsram högre för att bekräfta, kanske D1-diagrammet. Men när du går högre tidsramar använder du korta DMA-enheter som 21, -11, 5, -3 osv. Nästa tittar vi på den gula och det börjar börja gå ner för att vara symmetrisk runt den röda linjen. Observera mötesplatserna - alla 3 linjer tenderar att träffas vid en tidpunkt. Nästa titt på mötesplatsen för grönt och gult och använd det när mitten av den sinusvågen rör sig. Härifrån ser det ut som att den gröna har avslutat sin uppåtgående trend och är på väg att röra sig ner. Den röda linjen ska försöka göra den från den blå triangeln. Vi måste nu förutse hur prisrörelse kan föra linjen thro den triangeln. För att allt detta ska hända att priset kan röra sig i sidled och ner, så är det en bra idé att gå kort på guppy för de närmaste dagarna. meningarna ovan är väldigt ostrukturerade men hoppas det hjälper. Bifogad bild (klicka för att förstora)

No comments:

Post a Comment